Wycieczka w Beskid Śląski

W dniach 2 – 3 czerwca uczniowie klas IV, V, VII i VIII wraz z opiekunami: p. Ingą Lubczańską, p. Beatą Dwojak oraz p. Katarzyną Sobucką udali się na szkolną wycieczkę po Beskidzie Śląskim. Malownicze, górskie okolice przywitały nas piękną pogodą i wspaniałymi widokami. Pierwszego dnia zatrzymaliśmy się w Ustroniu. Wjechaliśmy kolejką linową na Czantorię,  a następnie dotarliśmy na szczyt. Z wieży widokowej mogliśmy podziwiać  przepiękne krajobrazy. Kolejną atrakcją wycieczki było zwiedzanie centrum Wisły, parku oraz muzeum Adama Małysza. Następnie mieliśmy okazję spacerować po zaporze wodnej i podziwiać wiślańskie góry, lasy oraz jezioro Czerniańskie. Zawitaliśmy również do Malinki, gdzie znajduje się skocznia narciarska im. Adama Małysza. Po całym dniu wrażeń udaliśmy się na miejsce zakwaterowania do Milówki. Wieczorem wszyscy uczestnicy wycieczki wzięli udział w dyskotece, która okazała się doskonałym sposobem na integrację zespołów klasowych. Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy do Koniakowa do Muzeum Koronki, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć koronkowe cuda i cudeńka. Jednym z eksponatów była niedokończona serweta wykonana na zamówienie królowej angielskiej Elżbiety II. Zwiedziliśmy galerię na Szańcach, gdzie wysłuchaliśmy ciekawych opowieści o Koniakowie i okolicach, a także gry na trombitach własnoręcznie wykonanych przez właściciela galerii. Chętni mogli spróbować wydobyć z nich dźwięk, co okazało się nie taką prostą sprawą. Ciekawym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie zabytkowej chaty regionalnej Jana Kawuloka w Istebnej. Z zaciekawieniem wysłuchaliśmy gawędy i gry na unikatowych instrumentach pasterskich. Wyjazd należy zaliczyć do naprawdę udanych. Uczniowie wrócili zadowoleni i nie mogą doczekać się kolejnego wspólnego wyjazdu.