Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności cyfrowej i architektonicznej

Szkoła Podstawowa w Piasku  zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: sppiasek.pl
Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 01.03.2020r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji:  01.02.2021r.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa naszej placówki jest częściowo zgodna z wytycznymi dla dostępności treści internetowych w zakresie dostępności dla osób z niepełnosprawnościami (załącznik do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. poz. 848). Zespół redakcyjny dokłada starań, aby na bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej szkoły.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  1. Zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości,
    2. Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego,
    3. Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
    4. Część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
    5. Do zaznaczania niektórych treści użyto jedynie wyróżnienia kolorem,
    6. Brak możliwości zmiany odstępów między wyrazami lub liniami tekstu,
    7. Niektóre elementy tekstowe przedstawiono w formie grafiki,
    8. Na niektórych stronach brak możliwości zatrzymania lub ukrycia animowanych części interfejsu.

Wyłączenia:
1. Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:piaseksp@gmail.com  Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 343278531. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
W przypadku pytań dotyczących dostępności architektonicznej prosimy o kontakt email: piaseksp@gmail.com  Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 343278531

Korzystanie z klawiatury

Na stronie internetowej szkoły można używać standardowych skrótów klawiaturowych (klawisz Tab; przenosi fokus (punkt uwagi) do następnego aktywnego elementu na stronie (odnośnika, formularza) oraz klawisz – Strzałka w dół).

Udogodnienia
• Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie. Dzięki temu użytkownik ma pełną kontrolę nad swoją przeglądarką.
• Zespół redakcyjny zamieszczając teksty na stronie dokłada starań, aby były one zrozumiałe, czytelne oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności.

 Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich .
• Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
• Informacje uzupełniające:

Dane teleadresowe podmiotu publicznego:
Adres: Piasek ul. Żurawska 2
telefon 34 3278531
E-mail: piaseksp@gmail.com
Strona internetowa: sppiasek.pl

Dostępność architektoniczna

Do budynku prowadzą dwa wejścia: wejście  od ulicy Żurawskiej oraz 1  wejście z placu szkolnego prowadzące do oddziału przedszkolnego, którym jest możliwość wjazdu wózkiem i 1 wejście z tyłu budynku od strony boiska. W budynku nie ma windy. Dla osób na wózkach dostępne są pomieszczenia na parterze szkoły.  W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braila ani oznaczeń kontrastowych lub  w druku powiększonym dla osób słabowidzących.

Ewakuacja odbywa się klatkami schodowymi, brak windy do celów ewakuacyjnych. Wejście główne jest zabezpieczone bramą. W budynku nie ma platformy przyschodowej. Obok budynku szkoły nie ma miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami
Na teren szkoły można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem po wcześniejszym uzgodnieniu.
Nie ma możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Rozmiar czcionki
Kontrast