W naszym przedszkolu „Czytam sobie i innym”…

Z inicjatywy biblioteki naszej szkoły, przedszkolaki  wraz z grupą uczniów biorą udział w projekcie „ Czytam sobie i innym” w ramach  Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0

Od 21 stycznia do 31 marca 2022 roku nasi milusińscy regularnie spotykali się z bohaterami baśni, bajek i legend.  Najpierw odwiedził ich pan gajowy, który przedstawił historię „ Czerwonego Kapturka”.  Zadaniem najmłodszych słuchaczy było chronologiczne ułożenie historyjki obrazkowej, jako utrwalenie wiadomości na temat bohaterów bajki i ich przygód. Tydzień później do  przedszkolaków zawitał smok z legendy „ O smoku wawelskim”. Wprowadzeniem do słuchania legendy było ułożenie puzzli z wizerunkiem postaci. Legenda stał się inspiracją do rozmów o dawnych czasach. Kolejne spotkanie było okazją do poznania baśni o  „ Królowej Śniegu”. Wspólnie z Gredą wędrowały do lodowego zamku  w poszukiwaniu małego Kaja. Zainspirowani baśnią czytaną przez wolontariuszy bibliotecznych z klasy czwartej wspólnie  wykonali z pudełek tekturowych i innych materiałów przyniesionych z domu makietę lodowej budowli. W trakcie pracy wszyscy chętnie wracali w rozmowie do wydarzeń z baśni. Następny czwartek i kolejne spotkanie z książką. Tym razem bohaterką dnia okazała się Calineczka. Dzieci były wzruszone losami bohaterki. Postanowiły wykonać dla niej własny ogród zaczarowanych kwiatów, w którym mogła zamieszkać razem z elfami.

Zachwycone przedszkolaki na każde spotkanie z bohaterami baśni, bajek i legend czekały z niecierpliwością. Spotkania te dały początek na poznawanie teraz znanych i lubianych wierszy polskich poetów. Tym razem dzieci wysłuchały utworu Jana Brzechwy pt.  „Kaczka Dziwaczka”. Po lekturze wiersza dzieci rozwiązywały proste działania matematyczne, aby móc odpowiednio pokolorować kaczkę. Tym samym ćwiczyły zdolności matematyczne jak i manualne.

Po wykonanym zadaniu przedszkolaki ustawiły się do zdjęcia, aby zaprezentować  swoje prace wszystkim,  którzy odwiedzą naszą szkolną stronę.

Zobacz  Zobacz   

Zobacz